Czy wiesz, że roczniak potrzebuje nawet: 6x więcej witaminy D, 4x więcej wapnia i żelaza niż dorosły (w przeliczeniu na kg masy ciała)?

Konkurs zakończony!
Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia i zachęcamy do zapoznania się ze zdjęciami w galerii poniżej

Ze zwycięzcami skonatkujemy się drogą mailową do 22.11.2019r.

Daję słowo, że jem zdrowo!

Dla rozwoju organizmu dziecka niezbędne są m.in.:

  • 6 x więcej witaminy D
    i 4 x więcej wapnia*

    aby dziecko mogło pewnie stawiać pierwsze kroki.

  • 4 x więcej jodu
    i żelaza*

    dla nowych umiejętności poznawczych.

  • 3 x więcej witaminy A i C*

    dla odporności.

*w przeliczeniu na kg masy ciała niż osoba dorosła

Menu malucha powinno codziennie zawierać warzywa, owoce, produkty zbożowe, mleko (w tym modyfikowane) i produkty mleczne, dobre tłuszcze, oraz mięso, ryby lub jaja.

Posiłki dla dzieci przygotowuj bez dodatku soli i cukru a do picia podawaj wyłącznie wodę.

Czas pomiędzy 13 a 36 miesiącem życia dziecka jest okresem krytycznym do rozwoju określonych preferencji i nawyków żywieniowych!

Kalkulator witaminy D, wapnia i jodu

Sprawdź, czy prawidłowo komponujesz dietę Twojego dziecka.

Korzystając z kalkulatora otrzymasz szacunkowy wynik, który pokaże Ci dobre punkty diety i potencjalne niedobory witaminy D, wapnia i jodu.